English
Główna
Aktualności

Sun Don't Shine reż. Amy SeimetzSun Don't Shine reż. Amy Seimetz
Aktualności
11 wrz 12
Amy Seimetz, studentka Solondza debiutuje w pełnym metrażu

Gość zeszłorocznej edycji American Film Festival, Amy Seimetz to jedna z najważniejszych postaci z kręgu amerykańskich niezależnych i nurtu mumblecore – znakomita aktorka u Joe’go Swanberga (Alexander The Last, Silver Bullets, Autoerotic), Leny Dunham (Tiny Furniture), Lawrence’a Levine'a (Gabi On The Roof In July), Kentuckera Audley'a (Open Five), Davida Roberta Mitchella (Myth of the American Sleepover), doceniana też przez mainstream - za rolę horrorze Adama Wingarda A Horrible Way To Die otrzymała główną nagrodę aktorską na Fantastic Fest, największym amerykańskim festiwalu kina gatunkowego, szerszej publiczności najbardziej znana z filmu Megan Griffiths The Off-Hours, premierowo pokazanego w 2011 roku na festiwalu Sundance. Poza tym producentka, reżyserka, autorka scenariuszy. Jej pełnometrażowy fabularny debiut, połączenie filmu noir i kina drogi - Sun Don’t Shine z 2012 roku obejrzymy podczas 3. American Film Festival we Wrocławiu w sekcji Spectrum. Reżyserka jest zarazem autorką scenariusza, montażystką razem z Davidem Lowery i producentką filmu, mamy więc do czynienia z w pełni autorskim utworem. Sun Don't Shine był premierowo pokazany na amerykańskim festiwalu South By Southwest w sekcji „Emerging Visions”, zbierając entuzjastyczne recenzje.

Sun Don't Shine to film z suspensem. Historia pary kochanków - Crystal (Kate Lyn Sheil) i Leo (Kentucker Audley) – w pełnej tajemnic, samochodowej podróży przez pustynny, zniewalająco piękny krajobraz centralnej Florydy. Atmosfera trudnego do sprecyzowania napięcia i niepewności jest tu budowana przez wyraziste kreacje aktorskie, a także przez pracę operatora Jay’a Keitela - nakręcone na taśmie 16 mm, poetyckie, chwilami abstrakcyjne zdjęcia. Im bliżej wybrzeża, tym mroczniejsze fragmenty przeszłości dziewczyny zaczynają wyłaniać się z jej relacji z chłopakiem, odsłaniając problematyczną wizję przyszłości obojga. Sun Don't Shine świadomie odwołuje się do innych filmów o podobnym charakterze: od Wandy (1970) Barbary Loden i Badlands (1973) Terrence’a Malicka do River of Grass (1994) Kelly Reichardt.

Zwiastun

Film Review (“The New Yorker”)

Film Review (mubi.com)

Film Review (j.j. murphy on independent cinema)

Rozmowa z reżyserką (cineaste.com)

Moje AFF
Strona archiwalna 3. edycji (2012 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.americanfilmfestival.pl
Nawigator
listopad 2012
PWŚCPSN
12 13 14 15 16 17 18
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu:
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
aff@snh.org.pl
www.americanfilmfestival.pl
realizacja: Pracownia Pakamera